Գլխավոր էջ » Հոդվածներ » Հոգեբանական թեստեր |
Գիլֆորդի թեստ (Ձևափոխված տարերբերակ) Այս թեստը ուսումնասիրում է երեխայի ստեղծագործականությունը, ստեղծագործական մտածողությունը: Հետազոտվող գործոններն են ՝ 1.Սահունություն (թեթևություն,արդյունավետություն)-այս գործոնը բնութագրում է ստեղծագործական մտածողության սահունությունը և որոշվում պատասխանների ընդհանուր թվով: 2.Ճկունություն –այս գործոնը բնութագրում է ստեղծագործական մտածողության ճկունությունը.արագ անցման կարողությունը և որոշվում է դասերի կամ խմբերի տվյալ պատասխաններով: 3.Ինքնատիպություն –գործոնը բնութագրում է ինքնատիպությունը,ստեղծագործական մտածողության յուրահատկությունը,որևէ խնդրին մոտեցման առանձնահատկությունը և որոշվում է տրվող հազվագյուտ ,ինքնատիպ պատասխաններով,էլեմենտների ոչ սովորական օգտագործմամբ, տրվող պատասխանի ինքնատիպությամբ: 4.Հստակություն-գործոնը բնութագրում է կայունությունը,ստեղծագործական մտածողության տրամաբանականությունը,ադեկվատ որոշում կայացնելու կարողությունը՝ համապատասխան իր առջև դրված նպատակին: Թեստերի այս «մարտկոցը» առաջադրվել է Ե.Տունիկի կողմից:Թեստերի մեծամասնությունը համարվում է Գիլֆորդի և Տորրենսի առաջարկած թեստերի ձևափոխված տարբերակը: Թեստը կատարվում է 40 րոպեի ընթացքում: Թեստերը նախատեսված են 5-15 տարիքային խմբերի համար:-8 տարեկան երեխաների հետ թեստերը իրականացվում են անհատական ձևով,իսկ 9-15 տարեկան երեխաների հետ խմբերով,սակայն հնարավոր է նաև անցկացնել անհատական ձևով: Հարկ է նշել.որ 3-րդ ենթաթեստը ունի 2 ձևափոխություն,1-ին բառ-ձևափոխությունը նախատեսված է 5-8 տարեկան երեխաների համար,2-րդ արտահայտություն- ձևափոխությունը նախատեսված է 9-15 տարեկան երեխաների համար: 1-ին ենթաթեստ.Առարկաների օգտագործում (օգտագործման եղանակներ) Առաջադրանք.Թվարկել հնարավորինս շատ առարկաների օգտագործման ինքնատիպ եղանակներ: Փորձարկման ցուցումներ ՝ Թերթը օգտագործվում է կարդալու նպատակով: Դու,իհարկե,կարող ես մտածել օգտագործման այլ եղանակներ:Ին՞չ կարելի է դրանից պատրաստել:Ինչպե՞ս կարելի է այն անընդհատ օգտագործել: Հաշվարկը իրականացվում է բանավոր կերպով:Այն տևում է 3 րոպե:Եթե թեստը անցկացվում է անհատական ձևով,ապա բոլոր պատասխանները գրանցվում են հոգեբանի կողմից,հակառակ դեպքում փորձարկվողների կողմից: Ժամանակը նշվում էցուցումները կարդալուց հետո: Գնահատում. Թեստի կատարման արդյունքները գնահատվել են բալերով: Կան 3 ցուցանիշներով. 1.Սահունություն (գաղափարները արտահայտելու սահունությունը)-պատասխանների ընդհանուր թիվը:Ամեն պատասխանին տրվում է 1 բալ,բոլոր բալերը ընդհանրացվում են: 1Ս=n. Ս-սահունություն n — տեղին ,համապատասխան տրվող պատասխանների թիվը Պետք է բացառել այն պատասխանները,որոնք տրվել են ցուցումները իրականացնելու ընթացքում,թերթի օգտագործման ակնհայտ տարբերակներից են,օրինակ ՝ կարդալը,նորություններ իմանալը և այլն: 2.Ճկունություն- պատասխանների դասերի թիվը Բոլոր պատասխանները կարելի է առանձնացնել տարբեր դասերիի:Օրինակ այնպիսի պատասխանները,որտեղ նշվում է,որ թերթից կարելի է պատրաստել նավակ,խաղալիք ,գլխարկ և այլն,համապատասխանում են մի դասի՝ «առարկաների և խաղալիքների պատրաստում»: Պատասխանների դասեր 1.Օգտագործել տարատեսակ գրառումների նպատակով Պետք է նշել պատասխանին համապատասխան դասի համարը վերը նշված ցանկում,իսկ եթե մի դասին համապատասխանում են մի շարք պատասխաններ,ապա հաշվել պետք է միայն մեկ ՝ առաջին ,պատասխանը:Յուրաքանչյու դաս հաշվվում է մեկ անգամ:Ապա հածվում ենք երեխայի կողմից հիշատակված դասերի թիվը:Այն կլինի 0-2.եթե նոր դասեր չառաջարկվեն:Իսկ ամեն առաջարկված նոր դասի դիմաց տրվում է 3 բալ: Ճ-ճկունության ցուցանիշ 3m — տրվող դասերի թիվը 3.Ինքնատիպություն-ինքնատիպ պատասխանների թիվը:Պատասխանը համարվում է ինքնատիպ,եթե այն առաջարկվել է 30-40 մարդու կողմից: Մեկ ինքնատիպ պատասխանը գնահատվում է 5 բալ:Բոլոր ինքնատիպ պատասխանների դիմաց տրվող բալերը ընդհանրացվում են: ի=5 k. Ի-ինքնատիպության ցուցանիշ k — ինքնատիպ պատասխանների թիվը Ընդհանու ցուցանիշի հաշվումը իրականացվում է այն ժամանակ,երբ ոչ ստանդարտ պատասխանները հոգեբանը վերածում է ստանդարտի:Այսպիսի մեթոդը այնքան էլ ճիշտ չէ: Т 1 = Ս 1 + Ճ1 + Ի 1 = n + 3 m + 5 k. Т 1 — Առաջին ենթաթեստի ընդհանուր ցուցանիշը Ս1 — Սահունության ցուցանիշը Ճ1 — Ճկունության ցուցանիշը Ի1 — Ինքնատիպության ցուցանիշը n — տեղին տրվող պատասխանների ընդհանուր թիվը m — դասերի թիվը k —ինքնատիպ պատասխանների թիվը 2-րդ ենթաթեստ.Իրավիճակի հետևանքները Առաջադրանք.Թվարկել տարբեր հետևանքներ ենթադրելի իրավիճակի: Փորձարկման ցուցումներ ՝ Պատկերացրու,թե ինչ կլինի եթե կենդանիները և թռչունները կարողանան խոսել մարդկային լեզվով:Երեխաներին տրվում է 3 րոպե ժամանակ: Գնահատում Կան 2 ցուցանիշներ 1.Սահունություն (գաղափարները արտահայտելու սահունությունը)-պատասխանների ընդհանուր թիվը:Ամեն պատասխանին,այսինքն հետևանքին տրվում է 1 բալ,բոլոր բալերը ընդհանրացվում են: Ս= n. 2.Ինքնատիպություն-ինքնատիպ պատասխանների ,անկանխատեսելի հետևանքների թիվը,այստեղ ինքնատիպ է համարվում այն պատասխանը,որը տրվել առաջին անգամ 30-40 մարդու կողմից: 1 ինքնատիպ պատասխանը-5 բալ Ի = 5 k. Т 2 = n + 5 k. Т 2 —2-րդ ենթաթեստի ընդհանուր միավորների թիվը Ինչպես առաջին ենթաթեստում,այնպես էլ 2-րդ պետք է մեծ ուշադրություն դարձնել անտեղի,առաջադանքների հետ կապ չունեցող կամ կրկնվող պատասխանների վրա: 3-րդ(ա) ենթաթեստ.Բառ (Ձևափոխություն 5-8 տարեկան երեխաների համար)
Ենթատեստը իրականացվում է անհատական ձևով: Առաջադրանք.Մտածել բառ,որը սկսվում,կամ ավարտվում է նախապես տրվող վանկով Փորձարկման ցուցումներ ՝ Առաջին մասում ասում են բառեր ,որոնք վերջանում են որևէ վանկով: Երկրորդ մասում ասում են բառեր,որոնք սկսվում են որևէ վանկով: Ամեն մասի ամար տրվում է 2 րոպե:Ընդհանուր ենթատեստին տրվում է 4 րոպե ժամանակ: Գնահատում Կան 2 ցուցանիշներ 1.Սահունություն-արտահայտված բառերի սահունության ցուցանիշը 1 բառը— 1 բալ Ս = n n — բառերի ընդհանուր քանակը Կրկին բացառում ենք անտեղի բառերը: 2.Ինքնատիպություն-Բառերի ինքնատիպությունը ,ըստ 30—40 մարդու կողմից արտահայտվածության: 1ինքնատիպ բառը— 5 բալ Ի = 5 k. ի— ինքնատիպության ցուցանիշ k — ինքնատի բառերի թիվը Т 3 = n + 5 k. Т 3 — 3-րդ ենթաթեստի ընդհանուր միավորը (5-8 տարեկան երեխաների դեպքում). 3-րդ (բ) ենթաթեստ.Արտահայտություն (Ձևափոխություն 9-15 տարեկան երեխաների համար) Առաջադրանք.Մտածել նախադասություն՝ 4 բառերից կազմված,որոնցից յուրաքանչյուրը սկսվում է նախապես ասված տառով: Փորձարկման ցուցումներ ՝ Մտածիր հնարավորինս շատ նախադասություններ՝ կազմված 4 բառերից,ամեն բառ պետք է սկսվի նախապես նշված տառով:Ենթաթեստին տրվում է 5 րոպե ժամանակ: Գնահատում Կան 3 ցուցանիշներ 1.Սահունություն— մտածված նախադասությունների թիվը(n). 1 նախադասությունը — 1 բալ Ս = n. 2.Ճկունություն –Յուրաքանչյուր բառ հաշվվում է միայն մեկ անգամ:Ամեն հաջորդ նախադասության մեջ հաշշվվում են այն բառերը,որոնք չեն օգտագործվել նախորդ նախադասություններում:Նույնարմատ բառերը,որոնք պատկանում են տարբեր խոսքի մասերի,համարվում են նույնը1 բառ — 0,1 միավոր. Ճ = 0,1 m. Г — Ճկունության ցուցանիշ m —Միայն մեկ անգամ օգտագործված բառերի թիվը. 3) Ինքնատիպություն Հաշվվում է իմաստային բովանդակությամբ ինքնատիպ նախադասությունների թիվը: 1 ինքնատիպ նախադասությունը— 5 բալ Ի = 5 k. Ի — Ինքնատիպության ցուցանիշ k — Ինքնատիպ նախադասությունների թիվը Т 3 = n + 0,1 m + 5 k. Т 3 — — 3-րդ ենթաթեստի ընդհանուր միավորը (9-15 տարեկան երեխաների դեպքում).
4-րդ ենթաթեստ.Բառային ասոցիացիա
Առաջադրանք.Թվարկել որքան հնարավոր է շատ որոշիչներ համընդհանուր բառերին համապատասխան: Փորձարկման ցուցումներ ՝ Օրինակ գտնել որոշիչներ՝ գիրք բառին համապատասխան,3 րոպեների ընթացքում: Գնահատում.Իրականացվում է 3 ցուցանիշների միջոցով: 1.Սահունություն-որոշիչների ընդհանուր թիվը (n). 1 որոշիչը— 1 բալ Ս= n. Ս —սահունության ցուցանիշ 2.Ճկունություն— պատասխանների դասեի թիվը 1դասը — 3 բալ Ճ = 3 m. Ճ — ճկունության ցուցանիշ m — պատասխաննեի դասերի թիվը Դասերի օրինակներ Հրատարակության թիվը(հին,նոր,ժամանակակից և այլն). Բոլոր այն պատասխանները,որոնք պատկանում են նույն դասին,հաշվվում են միայն մեկ անգամ
Ճ = 3 m. Ճ— ճկունության ցուցանիշ m — դասերի թիվը 3.Ինքնատիպություն— ինքնատիպ որոշիչների թիվը Մեկ ինքնատիպ պատասխանը— 5 բալ Ի= 5 k. Ի— Ինքնատիպության ցուցանիշը k —ինքնատիպ որոշիչների թիվը Т 4 = n + 3 m + 5 k. Т 4 —4-րդ ենթաթեստի ընդհանուր միավորները
5-րդ ենթաթեստ.Պատկերների կառուցում: Առաջադրանք.Նկարել տրված օբյեկտները՝ օգտագործելով նշված պատկերների շարքը : Փորձարկման ցուցումներ ՝ Յուրաքանչյուր պատկեր կարելի է օգտագործել մի քանի անգամ, սակայն չի կարելի ավելացնել այլ պատկերներ,գծեր: Առաջին քառանկյան մեջ նկարում ենք դեմք,երկրորդի մեջ՝ տուն և այլն:Բոլոր օբյեկտները նկարելու համար նախատեսված է 8 րոպե: Քառանկյան կողմերը պետք է լինեն 8սմ: Գնահատում ՝ համաձայն 2 ցուցանիշների: Սահունություն— Ճկունություն n 1 — դետալների թիվը n 2 — օգտագործված պատկերները 1 դետալը— 0,1 բալ 1 պատկենի դասը — 1 բալ n 3 —սխալների թիվը ,հանձնարարությունից դուրս պատկերները 1 սխալը — 0,1 բալ Ս4 i=1 = (0,1n 1i + n 2i — 0,1 n 3i ) i — պատկերների համարը 1-4 2) Ինքնատիպություն k 1 —ինքնատիպ էլեմենտներիի թիվը. 1 ինքնատիպ էլեմենտը— 3 բալ Մեկ նկարում կարող են լինել մի քանի ինքնատիպ էլեմենտներ k 2 —4-րդ նկարի ինքնատիպությունը Ինքնատիպ սյուժետին տրվում է 5 բալ (դա վերաբերվում է միայն 4-րդ նկարին) Ի4 i=1 = 5 k + k 1i . i — նկարի համարը Т 5 = Ս + Ի Т 5 — 5-րդ ենթաթեստի ընդհանուր ցուցանիշը, 6-րդ ենթաթեստ.Էսքիզներ Առաջադրանք.Նույն պատկերներին տալ այլ,նոր տեսք՝ քառանկյունների ներսում: Փորձարկման ցուցումներ ՝ Ավելացրու ցանկացած դետալներ կամ գծեր այնպես,որ ստացվի նոր,հետաքրքի նկար և դրան տուր որևէ անուն: Սահմանված ժամանակը-10 րոպե: Թեստի ձևաչափը.Այն կատարվում է А4 ձևաչափի թղթ վրա,որտեղ պատկերված է 20 քառանկյուն,մեջտեղում շրջանակներ:Քառանկյունների չափսերը .5 x 5 սմ, յուրաքանչյուր շրջանի տրամագիշը 1.5սմ է: Գնահատում՝ ըստ 3 ցուցանիշների 1.Սահունություն-ադեկվատ նկարների 1 նկարը— 1 բալ Ս = n n — նկարների քանակը Բացառվում են այն նկարները,որոնք գերազանցապես նույնն են,և նրանք,որտեղ շրջանակները պատկերված չեն: 2.Ճկունություն— նկարների դասերի թիվը: 1դասը — 3 բալ Ճ = 3m. m — դասերի թիվը Դասերի օրինակներ Պատերազմ(պատերազմական տեխնիկա).
Եթե նկարը չի համապատասխանում ոչ մի դասի,ապա նրան տտրվում է նոր դաս 3.Ինքնատիպություն Մեկ ինքնատիպ նկարը— 5 բալ Ի = 5 k. Ի— ինքնատիպության ցուցանիշ k — ինքնատիպ նկարների թիվը T 6 = n + 3 m + 5 k. Т 6 — 6-րդ ենթաթեստի ընդանուր ցուցանիշը 7-րդ ենթաթեստ.Թաքնված պատկեր Առաջադրանք.Գտնել հնարավորինս շատ տարբեր պատկերներ՝թաքնված բարդ,քչակառույց նկարում:Ենթաթեստին տրվում է 3 րոպե: Тестовые стимульные: всего четыре различных рисунка.Ցուցադրվում է միայն մեկ նկար,մնացածը տրված են որոշ ժամանակ անց կրկին թեստը կատարելու համար. Գնահատում`ըստ 2 ցուցանիշների: 1.Սահունություն — պատասխանների ընդհանուր թիվը(n). 1 պատասխանը— 1 բալ Ս = n. 2.Ինքնատիպություն—ինքնատիպ պատասխանների քանակը: 1ինքնատիպ պատասխանը-5 բալ Ի = 5 k. Ի— ինքնատիպություն k — ինքնատիպ պատասխանների թիվը T 7 = n + 5 k. Т 7 — 7-րդ ենթաթեստի ընդհանուր ցուցանիշը: Նյութը թարգմանվել է ՀՊՄՀ Կրթության հոգեբանություն և սոցիոլոգիա ֆակուլտետի ուսանողուհի Մելինե Խաչատրյանի կողմից | |
Դիտումներ: 2459 | |
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0 | |